Новини / NewsПереможціРезультати

Результати номінації «За найбільшу кількість сфотографованих пам’яток» 2021 року

У 2021 році у рамках конкурсу завантажили понад 25 тисяч світлин. За цим показником Україна стала другою серед 37 країн, що проводили конкурс того року, поступившись тільки Німеччині (понад 41 тисяча фото). Загалом до української частини долучилися понад 300 учасників і учасниць, які сфотографували більше ніж  7600 об’єктів. Cвітлини 1515 об’єктів були завантажені на конкурс вперше. 

У номінації «За найбільшу кількість сфотографованих пам’яток» в конкурсі перше місце посів Микола Осипенко, який завантажив світлини 591 об’єкта; з них 129 вперше отримали світлини у Вікісховищі, що дало їм можливість отримати найвищі бали. Це вже не перша перемога Миколи у цій номінації нашого фотозмагання. Минулого року Микола Осипенко теж здобув перше місце завантаживши 772 об’єкти, а у 2019 році був серед переможців номінації.

Топ-10 номінації «За найбільшу кількість сфотографованих пам’яток»:

  • Осипенко Микола Миколайович (591 об’єкт, з них 129 — нові; 6903 бали);
  • Кащук Богдана Русланівна (432 об’єкти, з них 205 — нові; 5038 балів);
  • Ярмоленко Дмитро Вікторович (373 об’єкти, з них 105 — нові; 3882 бали);
  • Користувач Dmitry Glazunov (541 об’єкт, з них 32 — нові; 2890 балів);
  • Халява Петро Іванович (788 об’єктів, з них 108 — нові; 2648 балів);
  • Постернак Вадим Дмитрович (563 об’єкти, з них 27 — нові; 2448 балів);
  • Олексієнко Жанна Михайлівна (158 об’єктів, з них 96 — нові; 2337 балів);
  • Потупчик Михайло Валентинович (182 об’єкти, з них 97 — нові; 2077 балів);
  • Сніжок Андрій Миколайович (561 об’єкт, з них 84 — нові; 2070 балів);
  • Галєвський Вячеслав Миколайович (131 об’єкт, з них 77 — нові; 1847 балів).

Микола Осипенко прокоментував свою мотивацію взяти участь і цього року тим, що конкурс створює «змагальний дух і усвідомлення того, що цей внесок буде корисний для охорони пам’яток культурної спадщини». Богдану Кащук, яка вже вдруге вантажить світлини на конкурс, «мотивувало бажання показати красиві пам’ятки Прикарпаття та привернути увагу до жалюгідного стану деяких з них». Дмитро Ярмоленко зауважив, що для нього картографування — це хобі, якому він віддав понад 10 років життя. Він актуалізовує дані у Google Maps, Waze і OSM, допомагаючи іншим краще орієнтуватися на місцевості і знаходити потрібну інформацію. Конкурс став доповненням до його захоплення: «Я не тільки фотографую, але й на початковому етапі намагаюся знайти інформацію про той чи інший об’єкт культурної спадщини з додаванням ГЕО тегів у конкурсні таблиці, адже більшість об’єктів мають застарілу чи абстрактну інформацію про своє розташування. І знайдені пам’ятники додаю на карти OSM і Google».

Користувач Dmitry Glazunov розповів, що незадовго до участі у конкурсі почав займатися зйомкою рідного міста Харків на відео для YouTube каналу. І «саме це захоплення дозволило мені зробити велику кількість світлин свого міста, а також впевненість і натхнення для публікації робіт у конкурсі». Для Вадима Постернака, багаторічного учасника та неодноразового переможця, важливою мотивацією є те, що «Україна для мене (та й для більшості людей) — це Терра Інкогніта. Про вітчизняні пам’ятки, особливо на периферії, ми знаємо в рази менше, аніж про умовні Піраміди, Пізанські вежі чи Стоунхеджі. Особисто мені набагато цікавіше бути першою людиною, яка віднайшла для широкого загалу архітектурну перлину в богом забутому селі на Поділлі, аніж бути мільярдним чоловіком, який напише свої враження від Ейфелевої вежі». 

Жанна Олексієнко, яка бере участь у конкурсі з 2018 року, розказала, що спочатку брала участь через «бажання поділитися світлинами пам’яток Криму, яких чимало накопичилось за період з 2008 по 2013 рік, а вже наступного року поставила собі за мету завантажити до Вікісховища зображення пам’яток свого району. Завдяки цьому, нарешті, побачила всі села, що входять до складу колишнього Лохвицького району, сфотографувала всі школи Лохвицького земства Опанаса Сластіона. Помічаю, як щороку об’єктів культурної спадщини стає все менше, тому треба встигнути їх хоча б сфотографувати. Звичайно, хотілося б, щоб світлини пам’яток привернули увагу громадськості та спонукали до їх збереження та відновлення». Андрій Сніжок зауважив, що він багато подорожує, тож «накопичилась велика кількість відзнятого матеріалу», що й спонукало поділитися. Для Вячеслава Галєвського, який щороку змагається, це «водночас захопливе дослідження історії краю та можливість чудово провести вільний час».

Номінація «За найбільшу кількість сфотографованих пам’яток регіону»: 

  • АРК — користувач V chekhov
  • Вінницька — Потупчик Михайло Валентинович
  • Волинська — Галєвський Вячеслав Миколайович
  • Дніпропетровська — користувач Voky89
  • Донецька — Халява Петро Іванович
  • Житомирська — Когут Роман Васильович
  • Закарпатська — Полянко Віктор Володимирович
  • Запорізька — Халява Петро Іванович
  • Івано-Франківська — Кащук Богдана Русланівна
  • Київська — Ярмоленко Дмитро Вікторович
  • Кіровоградська — користувач Wolodislav
  • Луганська — Непран Вячеслав Григорович
  • Львівська — Марченко Лариса Євгенівна
  • Миколаївська — користувач Io pan
  • Одеська — Сарапулов Микола Георгійович
  • Полтавська — Олексієнко Жанна Михайлівна
  • Рівненська — Галєвський Вячеслав Миколайович
  • Сумська — Полянко Віктор Володимирович
  • Тернопільська — Постернак Вадим Дмитрович
  • Харківська — користувач Dmitry Glazunov
  • Херсонська — Колосова Катерина Миколаївна
  • Хмельницька — Постернак Вадим Дмитрович
  • Черкаська — Осипенко Микола Миколайович
  • Чернівецька — користувач Elena1401
  • Чернігівська — Сніжок Андрій Миколайович
  • місто Київ — Ярмоленко Дмитро Вікторович
  • місто Севастополь — користувач Mitte27

Користувачі V chekhov, Wolodislav, Io pan, Elena1401 та Mitte27 ще не вийшли на зв’язок. Просимо заповнити форму, яку надіслали на ваші електронні адреси!

Роман Когут, який цього року вперше брав участь у конкурсі, захотів «наповнити Вікісховище фотографіями пам’яток, зробити щось корисне для вікіруху. І [також його мотивувало] особисте бажання маленької подорожі та побачити щось нове». Віктору Полянку подобається «заповнювати білі плями і додавати фото об’єктів, які змінилися». Лариса Марченко розказала, що любить «подорожувати Україною, відвідувати її цікаві місця, фотографувати їх. Мотивує можливість ділитися зробленими фотографіями в межах конкурсу, знаючи, що це несе практичну користь поповнення якісними фотографіями Вікісховища». Катерина Колосова, яка вперше взяла участь у фотозмаганні, написала, що дуже любить «фотографувати та оновлювати фотосвітлини, щоб вони були «в ногу із часом». Для Миколи Сарапулова, це також просто цікаво, адже «[коли фотографуєш], про місто дізнаєшся таке, що й місцеві не знають». 

Детальніший рейтинг можна переглянути за посиланням.

Про підрахунок

Як і у попередні роки, оцінка фотографії пам’ятки складалася з суми базового (1 бал) і додаткових балів. Однак змінився максимальний бал за новий об’єкт. Він становив 21 бал, якщо пам’ятка сфотографована вперше та з цього населеного пункту більше не було світлин пам’яток на момент початку конкурсу. Як і у 2020 році, було п’ять категорій за кількістю авторів та світлин. Детальніше про нарахування балів можна почитати у регламенті конкурсу, п. 7.3. 

Наприклад, В’ячеслав Галєвський сфотографував лише 131 пам’ятку (наприклад, Андрій Сніжко, який посів дев’яте місце завантажив світлини аж 561 об’єкта), однак і цього року теж увійшов у десятку переможців. Це стало можливо, оскільки він завантажив:

  • 64 пам’ятки, сфотографованих уперше і в населених пунктах, де світлин інших пам’яток не було (кожен такий об’єкт отримав по 21 балу)
  • 5 пам’яток, які ніхто не фотографував, із тих населених пунктів, де вже є до 3 світлин інших пам’яток (це дає по 17 балів)
  • 3 пам’ятки, які ніхто не фотографував, із тих населених пунктів, де від 4 до 9 світлин (це дає по 14 балів)
  • 4 пам’ятки, фото яких до старту конкурсу 2021 року вантажили 1—3 учасники, і з тих населених пунктів, де є від 1 до 3 світлин інших пам’яток (це дає по 13 балів)
  • 5 пам’яток, які ніхто не фотографував, із населених пунктів з 10—49 фото інших пам’яток (це дає по 12 балів)
  • 5 пам’яток, які фотографували від 1 до 3 учасників, з населених пунктів, де є від 4 до 9 знімків інших пам’яток (це дає по 10 балів)
  • 19 пам’яток, які фотографували від 1 до 3 учасників, із населених пунктів, де є від 10 до 49 знімків інших пам’яток (це дає по 8 балів)
  • 3 пам’ятки, які фотографували від 1 до 3 учасників у населених пунктах, де є понад 50 світлин (додається по 7 балів)
  • 1 пам’ятка, яку фотографували від 7 до 9 авторів у населених пунктах, де є від 4 до 9 фотографій інших пам’яток (додається по 5 балів)
  • 2 пам’ятки, які фотографували від 4 до 6 учасників у населених пунктах, де є понад 50 світлин (додається по 4 бали)
  • 2 пам’ятки, які фотографували 7—9 авторів, із населених пунктів, де є від 10 до 49 знімків інших пам’яток (це дає по 3 бали)
  • 1 пам’ятка, яку фотографували 10 і більше авторів у населених пунктах, де є від 10 до 49 фотографій інших пам’яток (додається 2 бали)
  • 3 пам’ятка, яку фотографували 7—9 авторів у населених пунктах, де є понад 50 світлин (додається по 2 бали)
  • 14 пам’яток, сфотографованих понад 10 авторами у населених пунктах, де є понад 50 світлин (нараховується лише базовий 1 бал).

Після підрахунку (64х21+5х17+3х14+4х13+5х12+5х10+19х8+3х7+1х5+2×4+2х3+1х2+3×2+14х1) загальний рейтинг учасника дорівнює 1847. 

З огляду на кількість завантажених фото, опубліковані бали підраховані автоматично з лише частковою перевіркою вручну. Якщо ви хотіли б перевірити свій підсумковий бал, напишіть організаційному комітету на wlm@wikimedia.org.ua.

Зауважимо, що цього року оргкомітет застосував пункт 7.4 регламенту конкурсу до кількох користувачів, які масово подавали ті самі світлини, які вони вже раніше завантажили на конкурс у попередні роки, з лише незначною обробкою (трохи інакше обрізані або з трохи зміненими кольорами). Оскільки мова йде про сотні фотографій, які не було ні часового, ні волонтерського ресурсу перевірити, оргкомітет прийняв рішення більшістю голосів не зараховувати всі бали, які ці учасники мали б отримати за світлини тих пам’яток, які вони вантажили раніше. Цим учасникам зараховані бали тільки за пам’ятки, які вони подавали вперше на конкурс 2021 року. Оргкомітет звертається з проханням до учасників не гратися з правилами, адже такі ситуації відтягують можливість визначити переможців. Наступного разу за такі масові порушення учасників буде чекати повна дискваліфікація. Водночас оргкомітет заохочує учасників завантажувати різні світлини тієї ж пам’ятки — наприклад, сфотографувати її ще раз після реставрації, або відзняти пам’ятку з різних боків.

8 коментарів до “Результати номінації «За найбільшу кількість сфотографованих пам’яток» 2021 року

  • Доброго дня, хочу звернутися до організаторів по пункту 7.4, але спочатку невелика передісторія. В минулому році я перший раз взяв участь в конкурсі, так як не було часу і досвіду то вантажив усе вряд: перекошене, засвічене, невідцентроване. На мій погляд 80% завантаженого мною контенту мало непрезентабельний вигляд. В цьому ж році я відібрав лише по одному найкрасивішому фото і обробив щоб самому не було соромно за завантаження (бо хотілось щоб саме мої роботи використовувались при оформленні статей), на що потратив майже весь вільний час (а ще було бажання прийняти участь в номінації “Квіти України”, на що часу не вистачило). Тепер про проблему, в минулому році я не реєстрував які з фото відправив, а які ні. І тому деяка частина фотоматеріалу підпала під пункт 7.4, а заразом з ним одностайним рішенням журі коту під хвіст пішло ще 80% відзнятого матеріалу….
    Мені не треба перерахунку балів (я за ними не гнався). Насамперед налаштуйте валідатор в завантажувачі, щоб попереджував про завантаження фото, яке згодом може потрапити під пункт 7.4 (так, особисто я роблю декілька світлин пам’ятки і в мене нема перед очима того матеріалу, що я відправив минулого раз) або ж змініть правила і просто ставте 0 балів за всі інші фото (крім першої) пам’ятки в розрізі всього часу коли проводиться конкурс, а не пишіть, що фото дискваліфіковано. І на рахунок “повної дискваліфікації” я дуже сумніваюсь, коли ти місяць віддавав весь вільний час конкурсу, а потім тебе перевели в розряд “жуліків” то ще захочеться приймати в ньому участь.

    Відповісти
    • Фото, які Ви завантажили минулого року виглядають більш-менш нормально з прийнятною якістю (ніяких перекосів, засвіти дуже рідко зустрічаються та і виправити їх уже ніяк не вдасться). Максимум, що можна було витиснути з Вашої мильнички. Є набагато гірші, наприклад у Петра Халяви.
      А от щодо цьогорічних фото, то ОБРОБКИ НІЯКОЇ НЕ БУЛО, А ТІЛЬКИ ЗВИЧАЙНЕ КАДРУВАННЯ!!! І просто виглядало як спроба намахати систему. І Ваші намагання виправдатись виглядають вкрай недолуго.
      Не хвилюйтесь, Ваш внесок не пішов коту під хвіст, фото ж не видалені з Вікісховища і Ви можете спокійно ілюструвати ними статті, як і хотіли.

      Відповісти
      • Дуже погано, що тут не можна в повідомлення завантажити картинки, щоб показати зміни, а систему мені немає сенсу “намахувать”, в мене до кожної пам’ятки є в наявності по 10 – 20, а той більше різних фото. Так що виправдовуватися мені ні в чому 🙂

        P.S. а от з Вашого боку не дуже ввічливо називати пристрій яким фотографували пам’ятки “мильничкою з якої все вже витиснули” , бо як відомо не від фотоапарату залежить якість відзнятого матеріалу. Чи перед відбором найкращих фото в першу чергу дивляться чим фотографували: DJI, Nikon Z7 чи не дай Бог древнім Olimpus на 2Мп?

        Відповісти
        • Система попереджає лише про ідентичні файли.

          Щоб не повторюватись, можна у Вікімедії шукати попередньо завантажені фото по ID пам’ятки та своєму ніку.

          Плюс я в назві файлу при завантаженні лишаю оригінальний номер знімку, який від камери дістався (наприклад, “Назва_об’єкту_P1890406”). Так потім легше орієнтуватись, що вже надсилав.

          За всі інші фото тієї ж пам’ятки нуль балів ставити не можна хоча б тому, що стан об’єктів змінюється і їх можна фотографувати в різні роки.

          Відповісти
          • В цьому році видаляв зовсім, зразу після завантаженя, але як бути з подібними, наприклад мені вони різні, а комусь видасться, що схожі? Так до чого завгодно можна придратися 🙂

        • Всі і так бачили “зміни” Ваших фото, а точніше мінімальна обробка і то не завжди (та і що там можна витягнути з джіпега!?).
          Якщо у Вас 10 – 20 різних фото до кожної пам’ятки, то чому ж Ви на цьогорічний конкурс подали 50% фото, які Ви вже завантажували на минулорічний?

          Відповісти
          • та, що Ви говорите? 🙂 яка “мінімальна обробка і то не завжди”? 🙂 які 50%? 🙂
            якщо всі 2,5 тисячі моїх фоторобіт надісланих за 2 роки такі хр***ві, то видаліть їх наф*г – я не заперечую.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *