ЧаП

ЧАсті Питання

Які призи конкурсу?

  • Призи конкурсу співмірні з вартістю фотоапарата, планшета, об’єктива за перше, друге, третє місця відповідно в номінації за найкращі фото (і дрібніші за решту місць і номінацій). Традиційно власне призи переможці обирають собі самі в рамках призового фонду. Ми хочемо, щоб наші призери отримали саме те, що потрібно їм 🙂

Чи приймаються фотографії, які зроблені раніше, кілька років тому?

  • Так, приймаються. Основною метою конкурсу є збір світлин для ілюстрування Вікіпедії, а давніші фото є тільки плюсом.

Чи дозволяється обробка/ретушування фотографій?

  • Так, дозволяється, в розумних межах.

Я живу в Ковелі, але хочу завантажити фотографію пам’ятки у Краматорську. Можна?

  • Звичайно. З будь-якого куточка України!

Чому у ваших списках немає такої-то пам’ятки?

  • Це може бути через одну з трьох причин:
    • Можливо, ми забули чи не встигли її додати. Постараємося виправитися.
    • Може бути, що державна установа, якій ми надіслали запит на перелік пам’яток, не надала нам [повної] відповіді. Якщо знаєте, яким документом (указом, постановою) об’єкту надано статус пам’ятки, повідомте нам, це дуже допоможе.
    • Трапляється, що цінні об’єкти досі не визнані пам’ятками культурної спадщини. Наш конкурс же обмежується лише офіційно визнаними пам’ятками.

Не можу зареєструватися, бо моя IP-адреса чомусь заблокована. Що мені робити?

  • Таке трапляється, коли адміністратори блокують діапазони IP-адрес, щоб уберегтися від атак спамерів, і Ваша адреса могла випадково опинитися в цьому діапазоні. В цьому випадку Вам слід звернутися до когось із адміністраторів Вікісховища або організаторів конкурсу, і Вашу IP розблокують.

Я завантажив/ла фотографії, але вони не відображаються. Чому?

  • Перейдіть за посиланням: https://commons.wikimedia.org/wiki/Special:MyUploads. Ви побачите всі фотографії, які Ви завантажили. Клацніть по фотографії і Ви потрапите на сторінку з інформацією про неї. Перевірте, чи є там шаблон з таким текстом: Це зображення завантажене в рамках проекту «Вікі любить пам’ятки». Якщо є, значить, все гаразд, і фото беруть участь у конкурсі. Якщо немає, зверніться до організаторів.

Я завантажив/ла фотографії, але вони не з’явились у конкурсних списках. Чому?

  • Конкурсні списки оновлюються вручну, а не автоматично. Оскільки є коефіцієнт, за яким фото пам’ятки, яка не була сфотографована за минулі конкурси, цінується у кількісній номінації вище, то впродовж конкурсу фотографії у списах не оновлюються.

Чи можна завантажувати фотографії з підписами, або “водяними знаками”?

  • На Вікісховищі фотографії з підписами (або “водяними знаками”) не заборонені, але існує рекомендація підписи вилучати, оскільки вони обмежують можливості подальшого використання, а інколи й погіршують якість фотографії. Тому ми допускатимемо фотографії з підписами до конкурсу, але попереджаємо, що міжнародне журі скоріше за все вище цінуватиме фотографії без них.

Як перейменувати свою фотографію?

  • Ця опція доступна тільки користувачам із спеціальними правами (адміністраторам Вікісховища, перейменовувачам файлів). Найлегше їхню увагу привернути, якщо вставити на сторінку Вашої фотографії такий текст: {{rename|_нове ім’я для файлу_|1}}

Як правильно поставити категорію і як зробити галерею у конкурсному списку?

  • Цей процес передбачає кілька кроків і описаний на сторінці Вікіпедії “Обробка списків”, розділ “(Для досвідченіших користувачів) Додати фотографії та посилання”

Як звернутися до організаторів?

  • Найкращий варіант — написати на електронну адресу wlm @ wikimedia.org.ua. Також див. сторінку Контакти.

92 коментарі до “ЧаП

  • 30/09/2012 о 19:02
    Permalink

    Доброго вечора. Завантажила фотографії з Росії та Польщі. На моїй сторінці вони вказані як “Культурні пам’ятки з України”. Вже змінила країну в редакторі, але посилання на Україну залишилося. Чи правильно я зрозуміла, що бот під час сканування змінить це сам (id пам’яток вказані)? Або я повинна змінити щось сама? В останньому випадку – не розумію, як…

    Відповідь
      • 30/09/2012 о 19:39
        Permalink

        Для Росії треба в {{Wiki Loves Monuments 2012|ua}} замінити ua на ru та
        замість Monument Ukraine додати {{Cultural Heritage Russia|id = ХХХХХХХХХХ}}, де ХХХХХХХХХХ – ідентифікатор.
        Для Польщі треба замінити ua на pl та замість Monument Ukraine додати {{Zabytek|2=номер|1=воєводство|3=гміна}} (приклад з якоїсь узятої навмання будівлі – {{Zabytek|2=A/2452/950|1=dolnośląskie|3=gmina Polkowice}})

        Відповідь
        • 01/10/2012 о 18:56
          Permalink

          Дуже дякую за відповідь. Мені вдалося зробити правильні посилання для деяких фотографій, але майже в усіх ua відсутня. Я скопіювала написи, які Ви дали, поставила належні дані, але не для всіх фотографій це спрацювало, і фотографії з Москви та Варшави досі є пам’ятниками з України, хоча всі інши посилання на них вказані правильно, і це видно. Мабуть, є сенс звернутися до організаторів?

          Відповідь
  • 27/09/2012 о 14:18
    Permalink

    Доброго вечора. Про оформлення. Припустимо маємо цілу категорію однієї пам’ятки. Що із цього ставити на файли, а що – на категорію:

    [[Category:Cultural heritage monuments in Ххххх]]
    {{Monument Ukraine|ХХ-ХХХ-ХХХХ}}

    Бо якщо ставимо все і всюди, то із категоризацією виходить самі розумієте що.

    Відповідь
    • 28/09/2012 о 13:59
      Permalink

      А ви знайдіть якийсь чужий завантажений файл, та відкрийте його для редагування і ви побачите, що і як робити.

      Відповідь
      • 28/09/2012 о 16:37
        Permalink

        Ну, за еталонний можна прийняти файл, завантажений оцим конкурсним завантажуваем. Але вже категорії робляться вручну. І не знаю що вважати правильним, щоб підглянути.

        Коли Андрій об’єднав кілька моїх файлів у категорію “Category:117 Horodotska Street, Lviv”, я вирішив теж так робити. Але у прикладі Андрія низка файлів фактично не зовсім правильна категоризація – файли одночасно в категорії і в підкатегорії, в т. ч. через наявність шаблонів і там і там. Власне хотів дізнатись – так має бути (особливі якісь вимоги) чи може це випадково вийшло.

        Я просто вже з півсотні категорій створив і ще треба буде. Плюс багато існує ще з доконкурсних часів.

        Відповідь
      • 28/09/2012 о 16:47
        Permalink

        Написав було розлогу відповідь. І пояснення, чому я не маю де “підгледіти”. Але при відправленні щось не спрацювало і повідомлення якось… пішло в інший вимір)

        Словом, йшлось про правила категоризування файлів на Сховищі (коли проставляєш шаблон всюди – правило автоматично порушується).

        Але ладно – розберемось після 1 жовтня.

        Відповідь
        • 28/09/2012 о 17:12
          Permalink

          В загальному випадку
          [[Category:Cultural heritage monuments in Ххххх]] – назву міста (якщо велике місто) або області.

          {{Monument Ukraine|ХХ-ХХХ-ХХХХ}}
          ідентифікатор.

          Очевидно з категоризацією після 1 жовтня ще працюватимемо…

          Відповідь
  • 27/09/2012 о 04:33
    Permalink

    м.Дубно Рівненська обл. Маю фото будинків і фото табличок з них з написом “пам’ятки архітектури”(правда на них нема жодних номерів), але їх нема в списку для завантаження. Можна їх завантажувати, і якщо так, то що ставити в поле ID?

    Відповідь
      • 28/09/2012 о 20:22
        Permalink

        Вітаю,
        Списки пам’яток архітектури Рівненщини знайшлися лише зараз, на жаль, нам їх не надіслали своєчасно. Зараз списки Дубна поповнені новими пам’ятками.

        Відповідь
  • 26/09/2012 о 14:59
    Permalink

    Ну в нескольких ситуациях, из-за деревьев нет возможности получить хороший обзор здания, вот с такой проблемой сталкивался… Много дублей и это не верный подход, но надеюсь, что подсчет будет логичным и справедливым)

    Я так думаю, в закрытых разделах, будет такая функция у организаторов и судей.

    Відповідь
    • 27/09/2012 о 04:04
      Permalink

      Не зрозумів на рахунок, “закритих розділів”, можна детальніше про що йдеться?

      Стосовно дублів, на Вікісховищі існує практика їх вилучення, мені здається приклади з вікном будинку в Харкові – це як раз той випадок. На розподіл призових місць такі дублі ніяк не вплинуть, а от що мені робити тепер зі статистикою по містах – це дійсно питання.

      Відповідь
      • 27/09/2012 о 05:24
        Permalink

        робот зможе розрізнити фото одного й того ж вікна, тільки в розфокусі і, відповідно, в фокусі? 🙂 Чи то люди контролюють?
        І як бути з фото одного і того ж елементу, тільки, таки би мовити – на трішки різних фокусних відстанях? 🙂

        “а от що мені робити тепер зі статистикою по містах – це дійсно питання”
        там може Львів не так і сильно вже відстає :)))
        До речі, яке співвідношення зараз між містами-лідерами?

        І знову ж таки не отримав відповідь на своє питання. Існує статистика по охопленню один учасником кількості пам’яток (тобто не загальна кількість завантажених фото, а кількість ID)?

        Відповідь
      • 27/09/2012 о 15:06
        Permalink

        Ну я не знаю, возможно есть механизм, который показывает, количество уникальных ID, использованных автором. Просто сейчас мы этого не можем увидеть)

        Відповідь
    • 28/09/2012 о 17:09
      Permalink

      Стосовно підрахунку унікальних ІD від кожного автора.

      На жаль такого механізму поки що немає. Я ще давно питав з цього приводу у іноземних колег, але добрих програмістів серед них не знайшлося. Тому на жаль прямо зараз я не готовий сказати, хто з учасників лідирує за цим показником. Напевно статистика за кількістю ID не співпаде зі статистикою за кількістю фотографій, але не знаю наскільки не співпаде.

      Яким чином ми порахуємо врешті-решт учасників за ID – це головний біль, який не дає мені спати з того дня, як ми здолали 10 К…, але порахуємо, це наш обов’язок. Можливо я проситиму кожного з учасників вести власний підрахунок завантажених ним пам’яток для звірки підрахунків.

      Відповідь
      • 28/09/2012 о 17:37
        Permalink

        Хотя странно, что у западных коллег нет возможности посчитать количество фотографий по уникальности ID. И теперь понимаю, каким же ужасом будет подсчет результатов.

        Відповідь
      • 28/09/2012 о 18:20
        Permalink

        “Напевно статистика за кількістю ID не співпаде зі статистикою за кількістю фотографій”

        це більш ніж певно 🙂

        Відповідь
  • 25/09/2012 о 18:00
    Permalink

    Информация из французского комьюнити :”Un prix récompensant le participant ayant photographié le plus de Monuments historiques différents .”
    Не дословно: “Приз получает участник, сделавший наибольшее колличество фото различных исторических памятников.”
    Надеюсь и у нас будет такая же оценка.

    Відповідь
  • 25/09/2012 о 16:00
    Permalink

    Все очень просто, я считаю, что необходимо учитывать количество использованных, уникальных, идентификационных номеров, а не общее количество загруженных фотографий.
    Есть принципиальная разница, когда человек ходит по городу и фотографирует 200-300 зданий и памятных мест, потратив пол дня на это, либо когда человек пришел в Театр, сфотографировал каждый угол за пол часа и получил те же 300 фотографий, но с одним номером.
    Это очень важно и нужно попытаться достучаться до организаторов.
    Просто с таким расчетом, можно просто войти в любой двор и тупо зажать кнопку спуска и снимать серии, пока карта памяти не заполнится.
    Я прошу прощения, что пишу на русском, я думаю на нем и мне сложно перестраиваться.

    Відповідь
    • 25/09/2012 о 16:30
      Permalink

      за такою логікою – чим ширша географія, тим ще краще. Бо одна справа ходити вулицями по Києву/Одесі/Львову і фотографувати один будинок за іншим, інша справа – по одному об’єкту у віддалених селах.
      Але то проблемно оцінити 🙂

      Що ж стосується “каждого угла” – іноді і таке корисне – окремі деталі декору, об’єкт з різних ракурсів може виглядати по-різному і т.п.

      Відповідь
      • 25/09/2012 о 16:52
        Permalink

        Две, три, четыре фотографии, но не 200 же!
        Вы не забывайте, что города миллионники, не такие уж и маленькие и ходить по ним, еще та “забава”.
        Но ширину географии оценить существенно сложнее, чем количество уникальных фотографий исторических достояний нации.

        Відповідь
        • 25/09/2012 о 17:59
          Permalink

          “Вы не забывайте, что города миллионники, не такие уж и маленькие и ходить по ним, еще та “забава”.”

          Я знаю. Але по мільйонниках можна і проїхати громадським транспортом. А не чухати 20 км пішки до села, щоби сфотографувати там один костел :). Так чи інакше, навіть власним авто, навіть в таких насичених памятками регіонах як Львівщина – у сільській місцевості встигаєш за день максимум 20 об’єктів. Пішки по Львову – набагато більше

          Відповідь
          • 25/09/2012 о 18:02
            Permalink

            Согласен с вами, и в данном случаи, крайне сложно оценить вклад фотографа.

        • 25/09/2012 о 18:01
          Permalink

          ну а стосовно 200 фото одного об’єкту. тут Ви праві, звісно. То вже перебор трохи 🙂

          Відповідь
          • 25/09/2012 о 18:33
            Permalink

            Там есть и 250 одного объекта… так что Не знаю даже, на сколько Верным, является текущий рейтинг .

  • 24/09/2012 о 18:25
    Permalink

    При подведении итогов, по количеству фотографий, будет учитываться общее количество фотографий или же количество Памятников, которые были показаны на фото?
    Просто интересно, исходя из текущего положения дел.

    Відповідь
      • 25/09/2012 о 03:44
        Permalink

        Завантажуйте численні знімки одного об’єкта з трохи різних ракурсів, не відбирайте фото, викладайте все що зняли за відпустку – будете першим )))))))

        Відповідь
      • 25/09/2012 о 15:16
        Permalink

        Андрей, я прошу прощения, но вы не ответили прямо на мой вопрос (
        Я приведу пример, а вы меня поправьте:
        Есть два человека, один человек загрузил 500 фотографий двух объектов, просто с разных ракурсов, а второй загрузил 200 фотографий разных памятников.
        И кто в итоге внес больший вклад и будет входить в номинацию?

        Відповідь
        • 25/09/2012 о 16:24
          Permalink

          Сергію, відповів у повідомленні від 25.09.2012 at 02:50: “враховуватиметься кількість сфотографованих пам’яток.”

          Відповідь
          • 27/09/2012 о 07:23
            Permalink

            Андрію, я згадав один з законів Мерфі: “Якщо ніщо інше не допомагає, прочитайте нарешті інструкцію!” 🙂
            і таки прочитав Регламент конкурсу.
            І що ж я там бачу
            “9.1. Журі відзначає серед надісланих фотографій:
             фотографії, що отримують 1-у, 2-у і 3-ю нагороди;
             учасників, що посіли 1-е, 2-е і 3-є місце за кількістю ПАМ’ЯТОК, фотографії яких вони
            надіслали на Конкурс;
             10 найкращих Фотографій, що будуть рекомендовані для оцінки журі міжнародного
            конкурсу Wiki loves monuments.”

            тобто таки важить не загальна кількість фото, а саме пам’яток?

          • 27/09/2012 о 07:25
            Permalink

            соррі, то не Вам Андрію, мало адресуватися, а Serg Smith

    • 25/09/2012 о 03:45
      Permalink

      Завантажуйте численні знімки одного об’єкта з трохи різних ракурсів, не відбирайте фото, викладайте все що зняли за відпустку (все що є на жорсткому диску) – будете першим )))))))

      Відповідь
      • 25/09/2012 о 15:18
        Permalink

        Если так, то это глупо и обидно, впрочем вы и так это понимаете.

        Відповідь
        • 25/09/2012 о 15:38
          Permalink

          Так, розумію. Це була іронія на дії деяких користувачів. Я колись хотів звернути на це увагу, але не знаю як цього можна уникнути.

          Відповідь
          • 28/09/2012 о 18:18
            Permalink

            А якщо розфокусованих вам усе ж бракує – їх можна наклепати програмно)) Те ж саме із заваленою вертикаллю (номінація “Пізанська вежа”), бездумною обрізкою (“ой, не помістився перший поверх”) і т. д.

  • 18/09/2012 о 19:09
    Permalink

    Шановний, у нас в країні свобода слова, тому у мене є право говорить те, що я бажаю. Проте ви клеїте ярлики і перейшли на “ти”, що якраз і є хамством – так що…

    Відповідь
  • 18/09/2012 о 17:54
    Permalink

    Пожалуйста, перестаньте упорно игнорировать просьбы о русскоязычной версии сайта.
    Не такая уж это проблемма сделать еще русско- и англо- язычные версии.

    Відповідь
  • 14/09/2012 о 15:50
    Permalink

    Що робити, якщо при завантаженні був вказаний невірний ідентифікатор? Я змінив ідентифікатори цих фотографій на сайті wikimedia commons , але фотографії й досі показуються у конкурсному переліку, який відповідає тому місту, до якого належить первісно вказаний ідентифікатор. Чи бот буде сканувати ці фотографії після зміни ідентифікатора, або потрібно повідомляти про такі помилки адміністрацію?

    Відповідь
  • 13/09/2012 о 16:04
    Permalink

    Каким образом отбирают фотографии?
    http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:ListFiles/Serg_Smith
    Я Залил почти полторы сотни фотографий,но далеко не все они попали в список http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Cultural_heritage_monuments_in_Odessa .
    Почему так? Я сделал много фотографий Исторических зданий города, которые никто еще не фотографировал.

    Відповідь
    • 13/09/2012 о 17:45
      Permalink

      До категорії відбирає бот, але він обходить категорії лише раз на добу – швидгше просто не встигає обійти сотню тисяч. Головне щоб був вказаний правильно ID (в тих фото, що я встиг проглянути все вказаено правильно). Сподіваюсь, що завтра бот їх внесе, ввечері я це проконтролюю.

      Відповідь
  • 13/09/2012 о 08:40
    Permalink

    Чи є можливість виставляти сферичні панорами у сховище.
    Якщо так то де про це дізнатися?
    Дякую

    Відповідь
    • 13/09/2012 о 18:00
      Permalink

      На вікісховищі є категорія сферичних панорам, щоправда досить маленька. Наскільки я розумію, фотографія завантажується як звичайно, але в опис фотографії бажано додати текст {{pano360}} – це шаблон, що рекомендує переглядати фотографію у спеціальному переглядачі панорам.

      Відповідь
  • 11/09/2012 о 08:03
    Permalink

    Маю два запитання:
    1) чи є якісь обмеження стосовно кількості фотографій, які я можу завантажити?
    2) чи можна завантажувати вже опубліковані фотографії (я робила фотографії пам’яток архітектури для туристичної компанії)?

    Відповідь
    • 11/09/2012 о 08:15
      Permalink

      1). Жодних обмежень щодо кількості завантажених фотографій немає.
      2). Можна, якщо Ви є автором цих фото і не передали права на них третій стороні.

      Відповідь
  • 10/09/2012 о 17:43
    Permalink

    Добрый день, Есть ли необходимость загружать фото со Списка министерства культуры, в которых нет ID, а только охор. №. Или же если нет ID, то и фото загружать не нужно? http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D1%96%D0%BA%D1%96%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D1%96%D1%8F:%D0%92%D1%96%D0%BA%D1%96_%D0%BB%D1%8E%D0%B1%D0%B8%D1%82%D1%8C_%D0%BF%D0%B0%D0%BC%27%D1%8F%D1%82%D0%BA%D0%B8/%D0%A5%D0%B0%D1%80%D0%BA%D1%96%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%8C/%D0%9C%D1%96%D0%BD%D0%9A%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82

    Відповідь

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *