Спецномінації

Знайомтеся: журі спеціальної номінації «Фотоплівка»

У 2022 році вперше у межах української частини фотоконкурсу «Вікі любить пам’ятки» відбулася спеціальна номінація «Фотоплівка», присвячена світлинам об’єктів нерухомої культурної спадщини України зробленим плівковими фотоапаратами.

Наталія Ластовець, членкиня Правління ГО «Вікімедіа Україна», волонтерка проєкту «Вікі любить пам’ятки» та ініціаторка спецномінації, зауважила, що: «Ця окрема номінація дійсно дає змогу розкрити нові грані вже звичних пам’яток, і надзвичайно цінним є той факт, що саме на фотоплівку фіксували частину пам’яток, яких вже немає або які згодом реконструювали. Ми можемо побачити інший вимір певної пам’ятки і порівняти не лише з інтервалом в 5 років, а й потенційно з інтервалом у 20 років. Втім, світлини зроблені на фотоплівку навіть рік тому чи вчора сприймаються абсолютно інакше, ніж цифрові, що втім не робить їх краще чи гірше. Вони просто несуть інші сенси».

Організаційна частина цієї номінації була особливо складною, адже довелося переглянути усі подані роботи, намагаючись зрозуміти чи дійсно файли з плівкової камери (що досить чітко видно за якістю сканованих старих фотокарток чи плівки, але значно менш видно у кольорових сучасніших кадрах), чи може фото були подані на спеціальну номінації чисто випадково, помилково поставивши відповідну «пташечку» для участі. Але ця попередня перевірка завершилася, тож журі приступило до першого раунду роботи. Тож знайомтеся із членами журі цієї спеціальної номінації:

Валерій Лещинський — киянин, засновник та куратор Art-об’єднання «Kyivphotos-Hall 2012», входить до Національної спілки фотохудожників України, один з небагатьох українських фотографів, який працює в руслі сучасного піктореалізму та фотоімпресіонізму. Експериментує в concept & abstraction.

Авторські фотороботи Валерія виходять за межі традиційного образотворчого фотомистецтва, його герої живуть у надсвідомості, кристалізуючи концепції навколишнього буття. Частина творів зберігається у фондах Хмельницького музею фотомистецтва і в приватних колекціях в Україні та за кордоном. Плівковою фотографією почав займатися дуже давно з 1975 року.

Фейсбук: Valery Leshchynsky 


Богдан Сусол представився так: «Я мешкаю в Києві, мені 39 років. Працюю в будівельному бізнесі. Активно фото почав займатись з 2020 року. Обожнюю подорожувати та активний відпочинок. Моя ідеальна відпустка, це коли після неї потрібно ще відпочити пару тижнів. Хобі — футбол та рибалка. В першу чергу при оцінюванні робіт учасників буду звертати увагу на саму композицію, поєднання кольорів та світла».

Інстаграм: bogdan_susol 

Фейсбук: Bogdan Susol

Третій член журі — Antonio Kessler (творчий псевдонім). «Я з Харкова. Фотографія в моєму житті з’явилася, починаючи з мобільного телефону, як інструмент фіксації поїздок, урбантуризму та іншого, доки не перейшов до вивчення та фотофіксації спадщини українського модернізму.  При розгляді конкурсних робіт насамперед приділятиму увагу атмосфері фотографії, у пострадянському сегменті Інтернету — це прийнято називати “ламповістю”».

Для контексту: 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *