Представлено найкращі світлини пам’яток культури України 2015
Уже вчетверте відбувся конкурс фотографій пам’яток культурної спадщини України для Вікіпедії «Вікі любить пам’ятки». 21 листопада у Національному заповіднику «Києво-Печерська Лавра» було нагороджено переможців конкурсу й відкрилася виставка найкращих робіт.
Виставка проходитиме в Лаврській дзвіниці Києво-Печерської Лаври й триватиме до 27 листопада 2015.
Міжнародний проект «Вікі любить пам’ятки» спрямований на створення повної ілюстрованої інформаційної бази про культурний спадок світу; зібрані фотографії будуть використані у Вікіпедії. У 2015 році конкурс відбувся у 33 країнах.
В українській частині конкурсу було завантажено найбільше фото серед всіх країн-учасниць — понад 41 тисячу фотографій більше 14-ти тисяч об’єктів культурної спадщини. 3334 пам’ятки були сфотографовані вперше. Участь у конкурсі взяли 232 автори, троє з них потрапили в десятку найактивніших завантажувачів фото у світі.
У межах проекту були нагороджені автори найкращих фотографій та автори, що сфотографували найбільшу кількість об’єктів, загалом та за областями. Найкращі світлини (за місцями) наводяться нижче.
На церемонії нагородження також було оголошено про старт тематичного тижня у Вікіпедії, присвяченого культурній спадщині, який триватиме із 1 по 20 грудня 2015 року. Передбачатиметься створення статей про об’єкти світової спадщини ЮНЕСКО, зокрема пам’ятки, що входять до складу комплексу Києво-Печерської лаври, а також про нерухомі пам’ятки України. Тиждень ініційовано на відзначення 25-ліття включення об’єкту «Київ: Собор Святої Софії з прилеглими монастирськими спорудами, Києво-Печерська лавра» до Списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. Всього від України до списку ЮНЕСКО входить 7 найменувань. Підсумки тижня буде здійснено до 25 грудня. Основною метою такого тижня є привертання уваги до культурної спадщини, її охорони та популяризації, а також створення статей для використання світлин, завантажених у рамках фотоконкурсу, у Вікіпедії, Вікімандрах та інших вікіпроектах.
1-е місце. Комплекс Кам’янець-Подільської фортеці, Хмельницька область, Кам’янець-Подільський
© Сергій Криниця, ліцензія CC-BY-SA-4.0
2-е місце. Німецький народний дім, Чернівці
© Максим Присяжнюк, ліцензія CC-BY-SA-4.0
3-є місце. Комплекс Успенського печерного монастиря, АР Крим, Бахчисарай
© Максим Присяжнюк , ліцензія CC-BY-SA-4.0
4-е місце. Галицький замок, Івано-Франківська область, Галич
© Катерина Байдужа, ліцензія CC-BY-SA-4.0
5-е місце. Одеський національний академічний театр опери та балету, Одеса
© Костянтин Брижниченко, ліцензія CC-BY-SA-4.0
6-е місце. Святогірська лавра, Донецька область, Святогірськ
© Костянтин Брижниченко, ліцензія CC-BY-SA-4.0
7-е місце. Пасаж та готель «Пасаж», Одеса
© Катерина Красницька, ліцензія CC-BY-SA-4.0
8-е місце. Палац «Ластівчине гніздо», АР Крим, Ялтинська міськрада, смт Гаспра
© Віталій Башкатов, ліцензія CC-BY-SA-4.0
9-е місце. Семінарська церква, частина комплексу резиденції митрополитів Буковини та Далмації, Чернівці
© Ігор Куницький, ліцензія CC-BY-SA-4.0
10-е місце. Комплекс споруд Хотинської фортеці, Чернівецька область, Хотин
© Сергій Курля, ліцензія CC-BY-SA-4.0
Щиро вітаю Сергія з перемогою! 🙂
Ilya, ми ж вам не про “понравилось- не понравилось” , а про ОБ`ЄКТИВНІ чинники та ознаки, які мають нести на собі вибрані “найкращі фото”. Їх відповідність писаним тут правилам, та неписаним правилам-вимогам до переможних фоток в контексті “Фотографії” .
От за Житомирщину цього WLM мені чось не стидно (бо вона відповідає мінімуму як мінімум, не кажучи про художню сторону), на відміну від переможця WLE- 2015. То жах, відверто кажучи. То “Корзина”, з точку зору Фотографії.
Щодо звинувачень журі в упередженості чи неупередженості (що теж можна розглядати як певну упередженість та емоційні звинувачення) – не пам’ятаю, чи сказала я на обговоренні ту пропозицію, яку висловлювала під час анонсування кращих фото по регіонах, якщо ні – буду дуже вдячна, якщо оргкомітет включить в перелік: давайте дамо учасникам WLM-2016 можливість роботи по вибору фото (обов’язково – під обліковим записом кожного) в журітулі окремо від офіційного журі на усіх етапах – як первісний відбор, так і голосування по балах за Топ-10, Топ-100 та топ по регіонах. Порівняємо результати з вибором офіційного журі. Тоді багато запитань, претензій та зауважень з боку учасників буде знято
“Порівняємо результати з вибором офіційного журі. Тоді багато запитань, претензій та зауважень з боку учасників буде знято”
Ну або навпаки 😉
Навпаки – тобто це члени журі будуть розповідати учасникам, що вони (учасники) неправильно вибрали, користуючись неправильними критеріями та упереджено. Та що вони (члени журі) більше у журі цього конкурсу брати участі ніколи-ніколи не будуть, “ви навіки втратили професіоналів”, “жирна крапка”. Угу, почитаємо у коментарях від офіційного журі наступного року 🙂
Жюрі якраз нікому нічого не доводитиме і в цих срачах участі не братиме. Поясни, яка їм до того мотивація?
А от ображених серед конкурсантів якраз не бракуватиме, тим паче, коли самомнєніє буде підкріплене “глядацькими симпатіями”
Ну, от коли “приз глядацьких симпатій” буде докорінно відрізнятись (із великою перевагою голосів) від рішення офіційного журі – тут вже буде рішення оргкомітету, який варіант оголошувати остаточним і що відправляти на глобальний рівень. Тому ця вправа спричинить найбільший тиск як раз на оргкомітет
Наталко! А тобі не здається, що статус учасника WLM2016 це дуже розпливчасто?
Заліпив косе-криве недоеспоноване фото церкви з обрізаними хрестами. Але вже учасник, але вже нарівні з іншими має право голосу. І після того, як такі “учасники” навибирають собі до смаку чогось подібного, професійне жюрі має з цим погоджуватися?
Дурна затія, як на мене. Соррі
Тож варіант.
А ще забувсь сказати на Форумі – десятка кращих фото має пройти технічну корекцію. Не редакцію а корекцію. Претендуєте на “краще фото”? Ізвольте зробити 10 ПРОСТИХ кроків. Чому в Криниці нічо не падає, не хроматить і проч? Корекція це повернення до нормального стану, нагадаю. Це правило хорошого тону для “хорошого” фотографа”, який поважає своє ім`я. Про фотшоплення ніхто не говорить.
Haidamac, цікавий варіант. Не треба одразу рубати. Задумку можна запропонувати, дошліфувати. Можна з переможців десяток тільки складати народне журі. Але треба щось робити! Ви ж самі бачите скіко технічного браку обирається свідомо (!) Високоповажним журі по областям. І на ВЛЗ цьогоріч було не менш. Штуки 4 таких було, які у мене до “Корзины” навіть не дійшли б.
пс: щодо мене в контексті 10-ки, то мої всьоо лиш 4-ти фото >2Мп по ряду ознак не проходили 😉 Тому я чист, і окрім області нікуда не делегував фото. Тому рпо “ображених” сподіваюсь це не до мене.
“Можна з переможців десяток тільки складати народне журі.”
Наскільки таке “народне жюрі” матиме легітимацію в очах мас, оскільки 10-ку то вибирає таке ненависне (в очах тих же мас) жюрі основне :)))
про ображених – то було узагальнення, не зважайте
Мда…Все справді складно. Ну то в мене єдина версія цієї номінації, щоб її складало іноземне журі , і хоч пополам фотографи. А не 2 фотографа в журі 🙁 За що й маємо таку оцінку переможних фото очами учасників.Бодай там кривих “Вінниць” не буде -і то вже краще, тихше.
Щодо складу жюрі, то дійсно погоджуюся, що судити мають фотографи. Пригадується 2013 рік, коли один з членів жюрі (чи то музикант. чи ще хтось за фахом), не зрозумівши суть конкурсу понавибирав в топи фото меморіальних табличок та надгробків (звісно. зарубавши дорогу іншим конкурсним фото, які мали нещастя потрапити до його судівства)… Щодо виключно іноземців – можливо, якщо українці, як завжди, не можуть порозумітися, доводиться варягів запрошувати 🙂
А звідки ви взяли, що у журі два фотографи? Досить уже вигадками і припущеннями займатися. Було сказано що найвищbй бал фотографії, яка критикувалася як високо оцінена нефотографами (теж на основі власних припущень) поставили 2 фотографи.
Так от для того, щоб не було стільки зайвих балачок, склад журі потрібно оголошувати заздалегідь, ще при анонсі конкурсу, як це і має бути. І кілька слів про кожного з них (звісно, якщо є що написати 🙂 ) Приз глядацьких симпатій, доречі, також цікава ідея, при умові, що голосувати можна лише один раз і лишень учасникам. І місце – тільки перше 🙂
Розмови тому, що не подобається результат. А він не збігається і часто доволі далекий від вибору будь-якого одного з членів журі. І у жодної пари членів журі вибір теж не збігається. Що, з однієї сторони, свідчить принаймні про те, що вони не змовилися. З іншої сторони, якщо хтось лише свій вибір вважає правильним, то його не влаштує ані результат, ані вибір будь-якого іншого члена журі, ані вибір будь-якої підмножини членів журі, яка відмінна від себе любого.
Та те, що завжди будуть незадоволені результатом – це однозначно. Справа в тому, що знаючи хто “судить” і маючи хоч трішки інформації про них посилить довіру до журі + оновлення складу щороку хоча б на 80%. Тоді не буде особливо до чого приколупатись. І не забуваємо про підвищення планки технічних вимог до фото. І ніяких компромісів у цьому питанні. А те, що запропонував MOKRIZZIONI про “дошліфовку” відзначених робіт я б розширив і на переможців по областях – типу “Ваше фото буде переможцем в обласній номінації після виправлення того-то і того-то”.
Щодо фото – не дуже погоджусь із вибором зображення Хотинської фортеці, бо сама фортеця “не розкрита” (по факту – одна вежа), і, як кажуть, це вже “баян”, трохи набридли фото з цього ракурсу. Святогірська Лавра – вибачте, теж “баян” з десятки WLM-2014 – просто пропозиція хоч трохи міняти об’єкти хоч 2 роки поспіль, щоб на світовому рівні не складалось враження, що у нас більше нічого фотографувати.
№ 3 больше всего понравился. Все хороши, но на 3 почему то появилось ощущение что сейчас упадешь прямо с этой скалы – по этому наверное и впечатлило +
Які висновки із “круглого столу”? І до речі – що плануєте робити із М.Жарких в світлі ним сказаного? Ганьба! Пропоную вигнати мокрим віником….і давайте так….щоб я не писав стішкі…якщо вам звичайно дорогі хоч трохи учасники.
“Помнит ли целое роль частиц?” И.Б.
Віра викладе тези, ми обіцяли дати можливість їх обговорити 🙂
Пропоную прийняти на блозі аналог https://uk.wikipedia.org/wiki/Вікіпедія:Неприпустимість_образ,_погроз_і_агресії і донести до учасників. Ваше повідомлення не розкриває своєї суті. Що саме вам не сподобалося? Зате містить (вкотре) персональні образи. Крім того ми збирали круглий стіл щоб почути думки. Чому ви їх не висловили на круглому столі? До речі ж виступали після М.Жарких.
Ви прикидаєтесь, чи як?
Для мене крапка. Жирна крапка.
Після цього спіча всі “якісні” результати конкурсу можна внутрішньо ігнорувати.
Встає людина з-за краю конференц-залу ( і ніхто ж його не провокував, не тягнув за язика) і голосно заявляє:
” Ніхто не може зрівнятися з К… та Б…”
“А вы прошу прощенья -кто такие?” В.ВЫсоцкий
“Кто я? Я Никто…” И.Бродский
Це речення завершене і категоричне.
Він не віддає перевагу якимсь фото їх, за цей конкурс чи коли, стилю, чи внеску – він заявляє про свою симпатію в абсолюті конкретно двом учасникам без якихось припущень, умов. Тільки дві новоявлені ікони.
Хтось пробує відповісти але журі пробиває на регіт. Ну й всі за ним. Бо як відомо інтелект в масі стрімко наближається до…
Ітак, самий впливовий фоточлен журі , М.Жарких – відверто заявляє про свою заангажованість та упередженість. Ніхто крім двох ікон і все! І далі впевнено продовжує канонізувати новоявлені образи:
“Можна вже проводити конкурси між ними двома”.
Тобто всі інші учасники заочно бездарі і нічтожества. Вони існують у нього – для фону, для масовки. Для виду “конкурса”.
І ви мені, Ілля -щось там про ” не образи вікіпедістів?” .Я й не ображаю.
Якщо ви тихцем микаєте цей факт, то ви в одній зв`язці із ним.
Зверніть увагу, таким спічем він закладає т.зв., “лінгвістичний маркер” в підсвідомості журі. Хто єдино є кращим в конкурсі. ТОбто це журі вже оброблено, на майбутнє. Хотів він того чи ні – журі можна перенабирати на 100%.
Такий наглий спіч не десь там на тусовці між своїми, а в очі іншим учасникам – не образа?.
Така думка з вуст члена журі – її навтіь в думках не має права ж бути!!!
Він має відсторонено оцінювати. А тут ще й посмів висловити свою абсолютну упередженість конкретно двом учасникам при інших.
В нормальній країні таких би вигнали з трєском. В українця ж своячество то є норма.
Факт для мене – український склад журі заочно буде отаким, своячеським , необ`єктивним, упередженим.
В Ваших конкурсах я участі приймати не буду, допоки ви не зробите реальний і єдино вірний крок:
набрати дєвствєнно чисте журі із (!) тубільців, щоб не змогли з`якшатись один із одним через тенета соцсєтєй
…чи кудой іще вони там лізуть.Іншого варіанту вирішення інциденту -просто немає. Все інше полумєри. А вибачення – то взагалі пустий дзвін.
Дарма розбирались на 100500 коментарів фото переможців, всі оці дебати тут. Достатньо однієї такої закінченої чіткої заяви.Яка пояснює багато “дивних” переможців.
____________
Це крапка. Далі нецікаво. Тобто абсолютно нецікаво.
пс: шкода оргком – одне таке сильно підриває його спроби зробити об`єктивне оцінювання і нас -в нього повірити :))))
Шкода К… та Б… – бо вони реально не винуваті що один член журі в своєму кутку їх іконами поставив.Сорі.
Взагалі, я б сприйняла слова Жарких як жарт. Більше того, ми завжди намагаємося, щоб у нашому журі були іноземці. цього разу їх було 4. І ще більше того: у Жарких тільки 1/14 голосу. Соррі, але це дуже мало, щоб сильно змінити ситуацію. І більшість журі таки не вміють глянути де автора побачить 🙂
Сорі, але в форматі робочої зустрічи з іншими членами журі та учасниками – член журі чисто ТЕХНІЧНО не має права на такі категоричні вислови – “жарти”, це його дуже сильно компрометує.Не кажучи вже про моральну сторону таких висловів. На шашликах може говорити що завгодно. Втратити довіру до журіювання дуже легко. Достатньо було однієї таблєтки (с). А тепер спробуйте її повернути. Я особисто в укр. журі більше не повірю. Тільки в марсіанське.Яке буде щороку мінятися ( в ідеалі). Але я н еживу цим конкурсом, тож не переживайте. Справді 😉 Нічо не треба міняти, відмовчуйтесь, робіть гарну обкладинку конкурсу, презентабельну обгортку. Учасники були є й будуть. -1….-10 – фігня 😉
Взагалі для журі це звична практика давати коментарі , наприклад – http://www.liaawards.com/winners/archive/juryCommentsArchive.cfm?comments_archive_year=2013
Коментар Жарких був просто жартом. І не відповідає його вибору, до речі.
https://uk.wikipedia.org/wiki/Коментар
https://uk.wikipedia.org/wiki/Епатаж
Я прощаю його. Мене вже попустило 🙂
Вам залишається його позбутись.
На церемонії знімали відео. Його можна десь побачити?
2, 5 , 6, 7. З них імхо 2 або 6 були б найкращими від України.
№1 ( яке ж буде Україну представляти далі) -взагалі ніяке. Невиразне, неоригінальне, без авторської знахідки -подачі-ракусру-місця зйомки. Без родзинок в кадрі , і взагалі нічим не захоплює, не привертає уваги. Власне автор і сам скромно сказав що йшов- повернувся- зняв. Але імхо це не той случай коли виходить щось екстраординарне і цінне як для вимог конкурсу так і в контексті фото для першого місця.
З повагою.
Україну далі будуть представляти всі 10 🙂
Так що в даному аспекті – жодних проблем
Мені наприклад шкода, що в цю 10ку не втрапив переможець по Харківщині
Щодо компоновки кадру на 1му – тут я згоден, мав би більше часу подумати – кадрував би трішки інакше (симетричніше), кавалок парапету справа – мені самому не подобається, тут було би відійти за нього і або менші фокусні (інший об’єктив, якого із собою тоді не мав), ну або ліпити панораму
Десятка до міжнародного журі потрапляє у рівних правах. Зазвичай вони на наші місця не дивляться. Є країни, здається, які взагалі не визначають переможців. Тільки топ-10 і все 🙂
Норм только 1 и 6.
Дякуємо за відгук. А могли б прокоментувати, що саме не так з іншими? Ви, здається, не коментували 2-е, 8-е, 9-е та 10-е.
Також було б цікаво почути Ваші коментарі щодо світлин переможців інших років:
https://ua.wikimedia.org/wiki/Вікі_любить_пам'ятки_2012/Фіналісти
https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Winners_of_Wiki_Loves_Monuments_2013_in_Ukraine
https://commons.wikimedia.org/wiki/Commons:Wiki_Loves_Monuments_2014_in_Ukraine/Winners