Топ-125 фото «Вікі любить пам’ятки» 2022 року та процес роботи журі

Як і у попередні роки публікуємо топ-120+ світлин, щоб можна було побачити більше пам’яток, які потрапили на фінальний розгляд і з яких журі обрали десятку робіт української частини 2022 року.

У конкурсі 2022 року були суттєві обмеження — в основних номінаціях приймалися тільки ті фотографії, що були зроблені в будь-який період часу до 23 лютого 2022 року (включно). Тим не менше вдалося отримати майже 14 тисяч світлин і посісти четверте місце за кількісним показником у світі.

Для того, щоб роботи потрапили на оцінювання журі, тобто у так звану «якісну» номінацію — учасники мали це вказати при завантаженні. За Регламентом також не враховуються фото, автори яких мають конфлікт інтересів (наприклад, організатори), замалу роздільність чи якщо вони зображують об’єкти, які не входять до конкурсного реєстру і подані тільки на спеціальні номінації. Таких світлин виявилося 3122.

Оскільки за замовчуванням усі завантаження подаються лише на так звану «кількісну» номінацію, організаційний комітет також традиційно сформував групу волонтерів, завданням яких було переглянути усі завантажені роботи, і відібрати для розгляду журі «якісної» номінації додаткові світлини. Цього року 9 волонтерів обробили 8491 фото «кількісної» номінації і відібрали ще 183 такі роботи.

Таким чином на перший раунд для оцінювання журі потрапило 3305 фото. Ці світлини були поділені між членами журі так, щоб кожну фотографію переглядало принаймні 2 члени журі, отже на одного члена журі порція файлів до перевірки становила ~945. На першому раунді члени журі мали відібрати до 50 робіт зі своєї порції.

Отже, за результатами першого раунду — відбору членами журі до 50 світлин зі своєї порції — вийшло 321 фото, які потрапили у другий раунд.

321 світлину переглянув оргкомітет, щоб відкинути ті знімки, які порушують «свободу панорами» чи де відсутні пам’ятки, що входять у державні реєстри. Тож у другий раунд остаточно перейшли 302 фото.

На другому раунді журі оцінювали усі 302 роботи за шкалою від 1 (мінімум) до 10 (максимум).

25 фото із найвищими балами журі оцінювали у третьому раунді вже за 20-бальною шкалою, щоб визначити топ-10 української частини конкурсу.

Увесь цей процес оцінювання відбувалося онлайн, у спеціально написаному інструменті WLX Jury Tool. Це дозволяло членам журі пройти підготовчі раунди у комфортному для них темпі, хоча це й мало свої недоліки. Залежно від якості монітора чи налаштувань у членів журі, одна й та сама світлина могла отримати дещо різні оцінки.

У попередні роки була практика організації засідання журі для обговорення й відбору десяти фото, які представляли Україну на міжнародному етапі. У 2022 році організувати таку зустріч було дуже складно. Зазвичай ця частина процесу роботи журі також дуже обмежена дедлайном від міжнародної команди — проте цього року Україна відмовилася брати участь у міжнародному етапі через те, що світлини російської частини фотоконкурсу допустили до фіналу.

Для визначення переможців у номінації «Найкраще фото регіону» ми використали оцінки, які виставило журі. Нижче представлено деякі світлини із топ-125. До цієї вибірки потрапили світлини із 21 регіону України. Найбільше світлин із Львівської (16), Вінницької (15) та Хмельницької (10) областей; найменше — із Севастополя (2), по три світлини із Донецької (3), Житомирської (3), Сумської (3), Херсонської (3) та Чернівецької (3). Загалом, тут представлені роботи 37 авторів. Усі роботи можна переглянути за посиланням (розміщені довільно, без врахування балів журі).

Журі зауважило, що це зображення монастиря є дуже «вікіпедійним» (енциклопедичним). З інших коментарів — «привабливе зображення маловідомої барокової пам’ятки XVIII ст. — гарний ракурс, вранішні глибокі кольори, романтичне кружляння птахів…».

Журі відзначило, що це «приємна, симетрично акуратна фотографія, симпатичне вечірнє освітлення».

На думку членів журі це «цікава презентація усього комплексу замку», хоча й зауважили, що композиційно «маса забудови на другому плані таким чином представлена у кадрі, що дуже відволікає увагу від власне пам’ятки, дещо нівелює її».

Журі відзначило цю роботу композиційно та за ракурсом як «дуже вдале та виразне представлення комплексу собору в урбаністичному середовищі. Вдало вибраний час зйомки надає зображенню настрій водночас ніжної чарівності та стриманості».

Серед коментарів: «занедбаний замок із принцесою у вікні башти… Гарна композиція та вдале “сценарне” рішення».

Журі відзначило, що це «дуже виразна та приваблива презентація унікальної та оригінальної пам’ятки. Чудово продумана композиція, “учасники” зйомки та складові зображення задля найповнішого розкриття цільового призначення, демонстрація внутрішнього декору та вдале освітлення створюють відчуття свята краси та спорту».

На думку журі — вдале представлення маловідомої пам’ятки у середовищі «завдячуючи вдало вибраному часу зйомки та продуманій композиції».

Журі відзначило ракурс та композицію, хоча й висловило зауваження щодо технічної якості роботи із дрона.

Світлини у дописі були обрані на розсуд авторів допису. Переважно це цікаві чи нові об’єкти, світлини яких раніше не були завантажені у межах конкурсу.

Дивіться також:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *